Nastawienie do gadżetów reklamowych radykalnie zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat. Dzięki polepszaniu jakości produktów oraz dystrybuowaniu ich do konkretnej grupy docelowej okazują się bardziej przydatne, trafione i zyskują uznanie w oczach użytkowników. Jedną z grup społeczności, które skorzystały na gadżetach reklamowych jest grupa sportowców i ludzi aktywnych, w tym turystów, podróżników, osoby trenujące.
Dlaczego gadżety reklamowe są wartościowe dla aktywnych?
Każdy gadżet reklamowy niesie ze sobą jakąś użyteczność. Ich największą zaletą jest to, że zazwyczaj są prezentem, gratisem, który możemy otrzymać dosłownie za nic. Ich celem jest zwrócenie uwagi na markę i fakt, że zależy jej na klientach, dlatego stara się zacząć od nawiązania dobrych relacji z potencjalną grupą odbiorców. Ludzie aktywni mają swoje potrzeby, muszą korzystać z odpowiedniej odzieży, niezbędnych akcesoriów i gadżetów. Odpowiednio dobrany zestaw pozwoli im w codziennych zmaganiach i z całą pewnością docenią ten gest.
Przykładowe akcesoria dla sportowców i nie tylko
Grupę gadżetów reklamowych w tej dziedzinie możemy podzielić na następujące podgrupy:
- gadżety dla sportowców,
- gadżety dla ludzi aktywnych,
- gadżety dla podróżników i turystów.
1. Gadżety dla sportowców
Ludzie specjalizujący się w określonej dziedzinie, jak np. kolarstwo, kajakarstwo, sporty drużynowe, tenis, wspinaczka wysokogórska i innych sportach wymagają oprzyrządowania jak i wyposażenia w akcesoria, które okażą się im pomocne. Najpopularniejszym przedmiotem kojarzonym z większością tych dyscyplin jest bidon. Bidony pozwalają na uzupełnianie płynów i są akcesorium niezbędnym. Bidony są dość szeroką grupą produktów oferowanych właśnie jako gadżety reklamowe i stanowią bardzo dużą użyteczność dla użytkownika. Do innych ciekawych przykładów należą między innymi: koszulki sportowe, elementy odblaskowe dla bezpieczeństwa, ochraniacze, sportowe zegarki itp.
2. Gadżety dla ludzi aktywnych
Jest to szeroka grupa produktów, które adresowana także do szerokiego grona osób. Ludzie aktywni to tacy, którzy lubią systematycznie biegać, kochają wędrówki górskie, chodzą na siłownię, jeżdżą rekreacyjnie konno, na rolkach, rowerze, trenują i ćwiczą w domu. Ta grupa też ma swoje potrzeby i gadżety reklamowe mogą w tym pomóc. Do przykładowych należą tutaj krokomierze, torby i plecaki, słuchawki douszne, przenośne odtwarzacze muzyki, rękawiczki sportowe i wiele innych akcesoriów.
3. Gadżety dla podróżników
Podróżnicy zmuszeni są do zabierania ze sobą bagażów, które zapewnią im dostęp do artykułów pierwszej potrzeby, pożywienia czy odzieży. Dla takich ludzi także marketing przewidział odpowiednie produkty, które mają stać się niezastąpione podczas długich wojaży. Są nimi chociażby latarki reklamowe, koce, składane krzesełka, namioty, torby chłodzące, torby podróżne i plecaki turystyczne i wiele innych.
To co jest najważniejsze to przydatność danego gadżetu określonej osobie. Nie spełni on żadnego zadania, jeśli zostanie wyrzucony czy oddany. przecież na gadżetach widnieją nadruki kojarzone z konkretną marką, a ta ma budować pozytywny wizerunek wokół siebie, dlatego gadżet doceniony, będzie wpływał także na docenienie samej marki. Każda dobrze przemyślana promocja zbirze swoje żniwa w postaci czy to nowych klientów, czy wzrostu świadomości marki. Strategie marketingowe z użyciem gadżetów reklamowych różnią się między sobą i mogą mieć zupełnie inne cele. Każda zatem będzie wymagała zdecydowanie innego podejścia, użycia innych gadżetów, rozdanych w innych okolicznościach. Oto przykład oferty gadżetów dla niemal każdej branży: gifts24.pl. Pokazuje ona jak wiele pole manewru ma przedsiębiorca, który planuje wdrożyć w swoje działania marketingowe właśnie popularne gadżety reklamowe.